Trend smeruje ku koseniu vysokej trávy

Kultivované krajiny na celom svete sa za posledné desaťročia výrazne zmenili. Kvôli štrukturálnym zmenám v poľnohospodárstve sa veľa oblastí využíva intenzívnejšie, zatiaľ čo v niektorých prípadoch sa okrajové oblasti nevyužívajú vôbec.

To vedie k nasledujúcim trendom:

Kroviny / lesné porasty sa zvyšujú, čo vedie k zníženiu rozmanitosti flóry a fauny v okrajových oblastiach
Dramatický úbytok druhov v intenzívne udržiavaných zelených oblastiach

Toto si zaslúži nasledujúce protiopatrenia:

  • Ekonomicky efektívne spôsoby kosenia udržujú otvorené okrajové oblasti (lúky, sady, svahy atď.)
  • Prispôsobte postupy kosenia v okrajových oblastiach, to znamená znížte počet kosení ročne a potlačte prvé kosenie.
  • Upravte čas kosenia tak, aby vyhovoval hmyzu a včelám – najlepšie je skoro ráno pri zatiahnutej oblohe alebo neskoro večer
  • Vytvorte rotačný úhor alebo nechajte staré trávnaté pásy nedotknuté

Na ochranu biodiverzity je potrebné prehodnotiť údržbu zelených plôch. Kosenie vysokej trávy je teda viac než len trend: predstavuje krok k ochrane životného prostredia a predovšetkým k zníženiu úmrtnosti včiel.

 

Príklady implementácie zariadenia AS-Motor na ochranu životného prostredia a ochrany prírody:

Lúčne sady chránia náš ekosystém tým, že fungujú ako včelie pastviny a podporujú biodiverzitu. Je preto dôležité, aby sa kosenie uskutočnilo až od kvitnutia (koniec júna – polovica júla). Podľa tohto usmernenia môžu rastliny na lúke rýchlo dorásť do výšky 100 cm alebo vyššej, čo je terén, ktorý je ideálne vhodný pre Allmähers a pojazdné kosačky AS-Motor.

Kultivácia sadových lúk a iných okrajových oblastí vyžaduje kosenie iba 1 – 2 krát ročne, aby sa na plochách nevyskytovali kríky a kríky. V tejto dobe môže tráva dorásť do výšky 60 – 100 cm, čo si vyžaduje vynikajúce schopnosti mulčovania. Zariadenia AS-Motor boli vyvinuté presne na tento účel.

Ďalšie výhody kosenia vysokej trávy na strojoch AS-Motor:

Zníženie počtu kosení za rok má zmysel nielen z ekologických dôvodov, ale ponúka aj ekonomické výhody minimalizáciou času, personálnych nákladov a prevádzkových nákladov, ako sú palivo a opotrebované diely. Mulčovanie a rovnomerné umiestnenie rezu tiež eliminuje potrebu nákladného odstraňovania.

Prirodzene, rozsiahla starostlivosť iba s 1 – 2 koseniami za sezónu sa prejaví aj na výrazne nižších emisiách vo forme výfukových plynov a hluku.

 

Pokračujte v kosení s tŕňmi v pneumatike - možnosti ochrany pred prerazením pneumatík

Legendárna plochá pneumatika otravuje vodičov od roku 1887, teda v roku, keď John B. Dunlop vynašiel prvú pneumatiku naplnenú vzduchom. Odvtedy si všetci užívajú výhody vzduchom naplnenej pneumatiky: nízka hmotnosť, dobrá trakcia, vysoké rýchlosti a predovšetkým vysoký komfort pruženia.

Pri používaní trávnikových traktorov a pojazdných kosačiek je to zvyčajne malý, nepríjemný tŕň, ktorý náhle ukončí rýchle kosenie – zbohom vášmu dennému cieľu.

Malá príčina, ale veľký efekt: zdvihnite stroj, zložte koleso a choďte k najbližšiemu predajcovi.

Keď už tam budete, opýtajte sa, či by to napriek plnohodnotnému obchodu mohol ihneď napraviť, počkajte 20 minút, zaplaťte za opravu 20 až 30 eur a potom sa rýchlo vráťte k svojej práci. Pneumatiku znova nasaďte a môžete vyraziť. Ak to všetko dohromady trvá len jednu hodinu, mali ste naozaj šťastie. Môžete hádať, čo tento výpadok stojí poskytovateľa služieb. Dúfajme teda, že sa na chvíľu nič nestane.

Je dobré dúfať, ale ak sa to stane dvakrát alebo trikrát týždenne, budete hľadať spôsoby, ako sa chrániť od zvýšeným nákladom a ako ušetriť vaše nervy.

Aké možnosti sú dnes k dispozícii?

Prvé, čo mi tu napadne, sú rôzne pomôcky na prepichnutie. Jedná sa o výrobky, väčšinou vo forme spreja, ktoré sa vo vozidle prenášajú namiesto starého dobrého rezervného kolesa a sú k dispozícii na každej čerpacej stanici. V prípade chybnej pneumatiky má prostriedok spôsobiť, že je pneumatika opäť dobre zjazdná chemickou reakciou a lepiacim účinkom. Aplikácia preto nie je možná preventívne, ale iba v prípade akútneho vpichu. Takmer vždy nie je tento typ opravy trvalý, ale iba krátkodobý. Po opakovanom použití môže byť pneumatika dokonca nepoužiteľná a musí byť vymenená.

Existujú však aj trvalé prostriedky na ochranu proti prepichnutiu. Tieto sa preventívne naplnia do pneumatiky, ktorá v prípade defektu pneumatiku okamžite utesní a umožní tak pokračovať v práci bez prestojov. V porovnaní s výrobkami na krátkodobú ochranu proti prepichnutiu sú schopné trvale utesniť netesnosti a poranenia a umožniť použitie pneumatiky ako obvykle. Spôsob, akým výrobky na trvalú ochranu proti prepichnutiu fungujú, je jednoduchý, ale úžasný. Do kvapaliny na báze vody a bez rozpúšťadiel sa pridávajú buď gumové častice, alebo syntetické vlákna rôznych veľkostí alebo dĺžok.

 

V prípade mechanického poškodenia pneumatiky tlak v pneumatike stlačí vlákna alebo gumové častice do prepichnutého kanála a mechanicky a trvalo ho zablokuje. Tento funkčný princíp je trvalý a možno ho opakovať tak často, ako je potrebné. Len malé množstvo vzduchu unikne, kým sa prepichnutie nezavrie produktom na ochranu pred prepichnutím. Zvláštnosťou tejto ochrany proti prepichnutiu je, že tŕne, nechty alebo iné ostré cudzie telesá môžu uviaznuť v plášti pneumatiky a stále byť trvale utesnené.

Jedným z takýchto výrobkov na ochranu pred prepichnutím je napríklad „Plattfuss-Stop“ od spoločnosti AS-Motor v Bühlertanne. Na veľtrhu Demopark 2019 mohli návštevníci stánku prepichnúť špicatým nástrojom jazdeckú pneumatiku kosačky. Po troch dňoch konania veľtrhu a viac ako 200 otvorov bola pneumatika stále tesná. Spoločnosť AS-Motor sa o prostriedku na ochranu proti prepichnutiu dozvedela na veľtrhu v Amerike. Mnoho zákazníkov výrobcu kosačiek na trávu sa dlho sťažovalo na časté prázdne pneumatiky.

 

Pokus vyriešiť problém trvalým penením pneumatík polyuretánom zlyhal. Trvalé penenie síce 100% zabraňuje plochým pneumatikám, ale sprevádzajú ho tri hlavné nevýhody: Po prvé, hmotnosť. Hmotnosť predného kolesa (4,80 / 4,00-8) AS 940 Sherpa 4WD XL, priemer cca. 40 cm, šírka cca. 10 cm, pri penení sa zvyšuje o 7 kg. Ak by mali byť všetky štyri pneumatiky stroja napenené, vrátane veľkých zadných kolies (20×10,00-8), bola by ďalšia hmotnosť stroja asi 64 kg! To vrátane vodiča môže prekročiť maximálnu prípustnú celkovú hmotnosť stroja. Po druhé, vysoká cena. Penenie predného kolesa AS Sherpa stojí v špecializovanej spoločnosti asi 70 €. Po tretie, potom úplne chýbajúci komfort pruženia. Vodič a stroj budú trvale vystavení negatívnym nárazom. Riadidlá, ložiská náprav a zavesenie náprav sa čoskoro opotrebujú, rovnako ako medzistavcové platničky vodiča.

 

Po rozsiahlych testoch produktu na ochranu proti defektu „Plattfuss-Stop“ a solídnych referenciách pre americkú armádu aj pre Royal Mail vo Veľkej Británii sa spoločnosť AS-Motor rozhodla produkt importovať a použiť ho vo svojej profesionálnej cepovej kosačke AS 1040 YAK 4WD. Podľa AS-Motor sú profesionálni zákazníci YAK bez výnimky veľmi spokojní. Zákaznícky servis spoločnosti AS-Motor preto odporúča všetkým zákazníkom s defektom aby používali „Plattfuss-Stop“. U bezdušových pneumatík môže permanentná ochrana proti defektu vyvinúť maximálny ochranný účinok o viac ako 95%. Rovnako tak sú značne znížené defekty aj v prípade duší. Môže byť prospešné vymeniť duše za bezdušové a potom dôsledne používať ochranu proti prerazeniu. V prípade rúrkových pneumatík na zváraných ráfikoch môže byť potrebné vymeniť plášť a ventil. V prípade väčšieho poškodenia boku pneumatiky je však aj kvalitný výrobok na ochranu pred defektom bezmocný.

 

Stará fáma – preventívne tmely na pneumatiky pri výmene pneumatík držia všetko pohromade – už neplatí. Napríklad „Plattfuss-Stop“ je rozpustný vo vode, ľahko umývateľný, netoxický, s neobmedzenou trvanlivosťou a biologicky odbúrateľný. Cena za liter podľa AS-Motor je cca. 37,00 € s DPH. Zákazník môže nájsť špecializovaných obchodných partnerov a množstvo náplne na webových stránkach spoločnosti AS-Motor. Pre AS 940 Sherpa 4WD postačujú podľa výrobcu asi 3 litre „Plattfuss-Stop“: 1 liter na zadné koleso a 0,5 litra na predné koleso. Spoločnosť AS-Motor uvádza na trh produkt iba na poľnohospodárske účely, nie pre automobily, motocykle a podobne.

 

Conclusion

Jednorazová investícia do produktu na ochranu pred prerazením pri kúpe novej kosačky sa môže vyplatiť – myslite na svoju peňaženku a ušetrite vlastné nervy.

Ako funguje tesniaci prostriedok na pneumatiky AS-Motor Plattfuss-Stop

1 Pozastavenie

2 Jazdite

3 Prienik cudzích predmetov

4 efekt „Plattfuss-Stop“

5 Vloženie cudzieho predmetu

6 efektov „Plattfuss-Stop“ (so zostávajúcim cudzím predmetom)

 

Kosenie svahov: Odborníci z AS-Motor poskytujú tipy na rôzne kosačky

Kosenie na svahoch je náročné – v závislosti od stroja sa postupy líšia spôsobom, ktorý by ste si mali uvedomiť.

Ručne vedené, jazdou riadené alebo diaľkovo ovládané: Aký je najlepší spôsob práce na svahu? Aké vlastnosti by mala mať kosačka na jazdu v strmom teréne? A prečo by sa dosah diaľkovo ovládanej kosačky nemal naplno využívať ani v známych oblastiach? Odborníci z AS-Motor Germany GmbH & Co KG zhromaždili niekoľko praktických rád, ktoré nielen uľahčujú prácu, ale zaisťujú aj vyššiu bezpečnosť pri kosení svahov.

 

Ručne vedené kosačky

Po určitom stúpaní by mali ručne vedené zariadenia pracovať vždy priečne k svahu. To je pre obsluhu menej namáhavé ako vedenie kosačky hore a dole. Obraty by sa mali robiť do kopca, pretože zariadenie môže zrýchliť, keď je otočené z kopca; v extrémnych prípadoch sa môže kosačka dokonca rozkývať. Používateľ by nemal kráčať priamo v dráhe kosačky; čím je svah strmší, tým viac by sa mal operátor opierať o svah kráčaním trochu nižšie. Mierne otočenie riadidiel z kopca – ako pri práci pozdĺž plotu alebo budovy – výrazne zlepšuje jednoduchosť ovládania.

 

Jazdou riadené kosačky

Pretože sa obsluha nachádza na pojazdnej kosačke, musí byť vždy vhodná pre svah. Nízke ťažisko a špeciálne prvky, ako je pohon všetkých kolies, uzávierka diferenciálu a / alebo špeciálne pneumatiky, zaisťujú, že kosačka udržuje trakciu aj v prudkých stúpaniach. Informácie týkajúce sa stability kosačky musia byť vždy známe. Prah preklopenia pojazdovej kosačky je definovaný ako otočenie riadenia úplne do jedného smeru; zariadenie sa nemôže prevrátiť, pokiaľ nie je prekročená táto hodnota stability. Ale rozdiely existujú aj medzi podobnými modelmi, čo ilustruje rodina AS-Motor Sherpa: AS 915 Sherpa 2WD a AS 920 Sherpa 2WD majú stabilitu 18 stupňov priečne k svahu, AS 940 Sherpa 4WD stabilitu 20 stupňov a verzia XL a diaľkovo ovládaný model RC majú v jazdnom režime stabilitu 21 stupňov. Ak je AS 940 Sherpa 4WD RC ovládaný na diaľku, stabilita je 33 stupňov.

 

Ak je terén strmý, je ťažké pri práci na svahu udržiavať sediacu pozíciu operátora. Preto sa musia kosačky s pojazdom pohybovať po svahoch do kopca a z kopca. Pracovníci obsluhy by mali byť opatrní, aby sa vyhli nerovnostiam pôdy, ktoré by mohli neúmyselne spôsobiť sklon kosačky v extrémnom uhle, najmä pri otáčaní.

Pretože však pohyb hore a dole z kopca v jazdnej prevádzke kladie na obsluhu aj fyzické nároky, je zvlášť výhodné mať vjazdovú kosačku, ktorá sa dá v strmom teréne prepnúť na diaľkové ovládanie.

Diaľkovo ovládané kosačky

Diaľkovo ovládané zariadenia umožňujú kosenie priečne na svah, ako aj hore a dole. Pri jazde na čerstvo pokosených výsekoch buďte opatrní, aby sa neznížila trakcia a nehrozilo tak pošmyknutie kosačky. Ak pracujete priečne na svah, kosenie by sa malo uskutočňovať zhora nadol, aby sa nad kosačkou ukladala pokosená tráva. Ďalej je dôležité nechodiť pod alebo pred kosačkou.

 

V prípade rotačných kosačiek by ste sa tiež nemali vyhýbať pravej strane, pretože rotácia nožov v smere hodinových ručičiek urýchľuje rezanie a cudzie predmety vpravo a vpravo vzadu. Najbezpečnejšia poloha pre používateľa je teda za strojom na ľavej strane. Diaľkovo ovládané kosačky by nikdy nemali byť úplne využité, ani keď kosíte dobre známy terén. Tu je dôvod: Iba operátor, ktorý kráča v blízkosti kosačky, je schopný včas detekovať cudzie predmety.

Okrem týchto rád poskytujú užitočné informácie návody na obsluhu zariadení AS-Motor. Prevádzkové príručky sú povinným čítaním pre bezpečné a správne používanie kosačky; ak by sa tu citované podrobnosti odchyľovali od informácií v návode na obsluhu, potom majú prednosť informácie v návode na obsluhu. Tieto informácie sú prístupné na www.as-motor.com. Kanál spoločnosti AS-Motor na YouTube tiež poskytuje videá o bezpečnosti výrobkov na rôznych kosačkách:https: https://www.youtube.com/channel/UCLqXsENxtcHxyEQ4zUO147g.

 

 

 

Boj proti boľševníkovi obrovskému s diaľkovo ovládanou kosačkou AS-Motor AS 940 Sherpa 4WD RC

Ovládanie boľševníka obrovského je veľkou výzvou. Rastlina kvôli svojej rýchlej proliferácii ohrozuje pôvodnú vegetáciu, zatiaľ čo kontakt s boľševníkom obrovským môže spôsobiť fototoxické reakcie, a tým vážne popáleniny. Diaľkovo ovládaný AS 940 Sherpa 4WD RC od spoločnosti AS-Motor umožňuje používateľom bezpečne a efektívne bojovať proti populáciám boľševníka obrovského.

 

Boľševník obrovský, zdravotné riziko a ekologická hrozba

Rôzne druhy boľševníka veľkého (Heracleum mantegazzianum, Heracleum sosnowskyi, Heracleum persicum) pochádzajú z Kaukazu, Turecka, Iránu a Iraku. Boľševník obrovský sa do Európy dostal v 19. storočí ako okrasná plodina a v súčasnosti sa rozšíril na väčšinu kontinentov. Boľševník obrovský uchováva živiny v koreňových koreňoch a vytvára kvety a semená, akonáhle sú v nich dostatočné zásoby. Jednokvetá bylina kvitne zvyčajne v treťom až piatom roku života, ktorý sa v strednej Európe vyskytuje medzi júnom a júlom. Početné jednotlivé kvety rastliny tvoria šišku s až 50 000 vysoko klíčiacich semien, čo robí reprodukčný potenciál obrovského veľkokvetu obrovským. Po odkvitnutí rastlina zahynie a jej semená sa šíria vetrom, vodou a ľuďmi. Semená sú pripravené na klíčenie po jarnom odkvitnutí a zostávajú klíčiteľné až 10 rokov.

 

Aj keď sú všetky časti rastliny toxické, priezračná vodná šťava z vnútra rastliny obsahuje fotocitlivé látky (furanokumaríny), ktoré v kombinácii s UV žiarením môžu u ľudí spôsobiť vážne popáleniny (fytofotodermatitída). Prirodzená vegetácia trpí biodiverzitou a biodiverzitou  boľševníka obrovského, pretože tieto rastliny sú nútené súťažiť o svetlo a vodu s bylinnou trvalkou, ktorá dorastá až do výšky 4 metrov. Populácie boľševníka obrovského môžu tiež spôsobiť erózne poškodenie v pobrežných zónach, pretože ich korene nemajú pobrežnú stabilizačnú funkciu.

 

Diaľkovo ovládaná kosačka pre optimálnu bezpečnosť používateľa

Na boj s boľševníkom obrovským a na zabránenie jeho ďalšiemu množeniu sa používajú rôzne kontrolné opatrenia. Ručné a mechanické opatrenia zahŕňajú použitie herbicídov a pastvu alebo odrezanie koreňa, a tým vegetačného kužeľa, ktorý spôsobí úhyn rastliny. Medzi ďalšie kontrolné opatrenia patrí odstránenie dáždnikov, vykopanie rastliny a kosenie vyžínačom alebo kosačkou. Vo vyššie uvedenom prípade je však používateľ v priamom kontakte s rastlinou, a preto je vystavený vysokému zdravotnému riziku.

Spoločnosť AS-Motor ponúka diaľkovo ovládanú kosačku na bezpečný boj s populáciami boľševníkov obrovských. AS 940 Sherpa 4WD RC je možné pohodlne a presne ovládať z vonkajšej strany nebezpečného priestoru pomocou profesionálneho diaľkového ovládača s dosahom až 300 metrov. Nízke ťažisko a optimálny pohon kvalifikujú zariadenie na mulčovanie v náročnom a strmom teréne. AS 940 Sherpa 4WD RC ponúka dodatočnú ochranu používateľa vďaka uzavretej kosacej plošine.

 

Boj proti veľkej populácii boľševníka obrovského

Vykopanie jednotlivých rastlín obrovských veľkokvetých rastlín alebo vyrezanie ich koreňov je časovo náročný proces, vďaka ktorému je mulčovanie najúčinnejším opatrením pre veľkú populáciu. V prvom roku kontroly by sa malo rezať krátko pred kvitnutím, keď je možné rastlinu najviac oslabiť. Ak rastlina rastie vysoko, čo je zvyčajne prípad, je vhodné rastliny najskôr vyčistiť na vysokej úrovni kosenia a potom kosiť druhýkrát na úrovni najbližšej k zemi. Po tomto prvom kosení je potrebné pravidelné mulčovanie počas celého vegetačného obdobia, pretože rastlina dorastie. Pretože rastlina môže niesť kvety a vytvárať semená už od výšky 10 cm, je potrebné kosiť približne každých desať dní v závislosti od počasia. Od druhého roku kontroly by sa kosenie malo uskutočňovať čo najskôr vo vegetačnom období a pravidelne sa opakovať v približne desaťdňových intervaloch. Mulčovanie odoberá energiu z rastliny, až kým nakoniec nezomrie. Celkovo môže byť potrebné tento postup opakovať až desať rokov. Túto oblasť je potrebné pravidelne kontrolovať, aby sa zabezpečilo, že všetky rastliny sú mŕtve a semená už nie sú klíčivé.

Boj proti malým populáciám boľševníka obrovského

Kontrolné postupy sa môžu líšiť pre menšie populácie:

  • Je vhodné rastlinu najskôr mulčovať
  • potom odrežte koreň 15 cm pod zemou, napríklad rýľom
  • povrch by potom mal byť pokrytý čiernou plachtou, aby sa potlačilo klíčenie semien. Napriek tomu je na účely kontroly sadeníc potrebná pravidelná kontrola oblasti
  • Čistenie stroja vhodným ochranným odevom (pozri nižšie)

 

Čistenie stroja pre ochranu používateľa

Vhodný ochranný odev je nevyhnutný, aj keď používateľ ovláda kosačku na diaľku z bezpečnej vzdialenosti, a je tak chránený pred priamym kontaktom a postriekaním miazgy rastlín. V tomto prípade ochranným odevom sa rozumie celotelová kombinéza s kapucňou, ochrannými okuliarmi, gumenými rukavicami a čižmami. To je obzvlášť dôležité pre následné čistenie stroja.

Po každom použití je potrebné stroj dôkladne vyčistiť. Zariadenie by sa malo naložiť na transportné vozidlo pomocou diaľkového ovládača. Ak osoba príde do kontaktu so šťavou na stroji, môžu sa vyskytnúť fototoxické reakcie aj nejaký čas po použití. Na čistenie stroja sa odporúča používať octový čistiaci prostriedok (s najviac 10% kyselinou octovou) nosený v ochrannom odeve a stroj čistiť silným prúdom vody (nie vysokotlakový čistič, najmä kvôli zvýšenému riziku striekajúcej vody) a kefu.

 

Bezpečnosť je najvyššou prioritou: Tipy od odborníkov spoločnosti AS-Motor na kosenie na svahoch

Kosenie strmých svahov je náročná úloha pre človeka aj pre stroj. Odborníci spoločnosti AS-Motor, výrobcu zariadenia na kosenie vysokých tráv, navrhnú tipy a základné pravidlá, ktoré nielen uľahčujú kosenie svahov, ale zlepšujú bezpečnosť obsluhy.

Prevádzkové príručky kosačiek sú povinné čítanie. Obsahujú informácie o bezpečnom a zamýšľanom použití každého zariadenia a poskytujú pomoc pri zásadnom rozhodovaní o tom, či je konkrétna kosačka vhodná na použitie na určitých druhoch terénu. Napríklad pri kosení svahov si osobitnú pozornosť zasluhujú informácie týkajúce sa stability diagonálnej k svahu a mali by sa vždy dodržiavať. Ak sa tu uvedené údaje líšia od informácií v návode na obsluhu, majú vždy prednosť informácie v návode na obsluhu.

 

Skôr ako začneme

Na strmých svahoch je potrebná zvýšená opatrnosť, pretože pri prekĺznutí obsluhy alebo prevrátení kosačky hrozí nebezpečenstvo poranenia. Úlohy z kopca sa zvládajú ťažšie ako do kopca – aj keď to s kosačkou ľahko zvládnete na svahu, cestou dole môžu byť veci problematické.

Zjazdová cesta musí byť teda od začiatku premyslená. Pri určitých stúpaniach by ste mali pracovať iba s kosačkami, ktoré majú pohon aj brzdu. Zariadenia AS-Motor sú vybavené bezpečnostnou brzdou, čo znamená, že uvoľnenie hnacej páky automaticky aktivuje parkovaciu brzdu a zastaví tak kosačku. Diferenciál s obmedzeným preklzom nie je luxusom, ale skôr značným bezpečnostným prvkom, ktorý obmedzuje rýchlosť jazdy z kopca.

 

Tip 1: Skontrolujte kosačku a terén

Platia určité základné pravidlá, či je oblasť strmá alebo rovná: napríklad pred spustením kosačky by sa mala vždy vykonať vizuálna kontrola.Skontrolujte bezchybný stav čepele, ochranných utierok alebo štítkov, hnacích a upevňovacích častí, ako aj káblov a káblových spojení.Pred začatím kosenia tiež skontrolujte, či na vašom pracovisku nie sú cudzie predmety.Odstráňte kamene, palice, drôty a iné predmety, ktoré by mohli byť vyhodené z kosačky.Otvory, kamene, korene, odtokové priekopy atď. Môžu spôsobiť nerovnováhu alebo kolíziu s nožmi, najmä ak kosačka nie je vybavená spojkou noža.Prevádzkovateľ musí tieto body zaznamenať a kosiť v primeranej vzdialenosti od nich.

Tip 2: Sklon a pôdne podmienky

Pri kosení svahov je dôležitý sklon a pôdne podmienky. Dnes môžu aplikácie pre chytré telefóny ľahko určiť sklon – pri hranici prevrátenia 21 stupňov, kto dokáže presne posúdiť, či je sklon 19 alebo 23 stupňov podľa oka? V každom prípade by mali byť pojazdové kosačky ideálne vybavené meračmi náklonu.

Okrem toho je dôležité pri kosení svahov posúdiť stav pôdy. Minimálne pokrytie pôdy a voľná alebo mokrá pôda zvyšuje nebezpečenstvo pošmyknutia. Ak sa kosačka začne prekĺzavať alebo prevrátiť, okamžite ju kosačku pustite a nepokúšajte sa ju zastaviť alebo sa ju držať. Zraneniu sa treba vyhnúť za každú cenu.

 

Tip 3: Kosenie extrémnych svahov

Extrémne svahy začínajú na svahoch so 40 stupňami. Chôdza je na týchto svahoch náročná, natož kosenie. Niektoré doplnky, ako napríklad poľnohospodársky behúň a / alebo zdvojené pneumatiky, hroty a oceľové kolesá, zlepšujú trakciu, zatiaľ čo kmitajúce pásové pásy, ktoré sa navzájom pohybujú proporčne, sú obzvlášť účinné pri udržiavaní kontaktu so zemou na extrémnych svahoch.

V návode na použitie sú uvedené presné limity sklonu výrobcu motora. Mazací film štvortaktných motorov sa môže na extrémnych svahoch roztrhnúť a spôsobiť poškodenie motora. Pre dvojtaktné motory toto riziko neexistuje, a preto sú ideálne vhodné pre práce na extrémnych svahoch.

 

Tip 4: Tankovanie

Základné pravidlo pre kosenie na svahu je: zasypať ho. Ak kosačka nemá palivové čerpadlo, benzín sa už nedostane k motoru v určitých stúpaniach, čo môže viesť k tomu, že sa motor sám zastaví. Zúžené palivové nádrže sú vhodnejšie pre šikmé povrchy. Keď hladina kvapaliny klesne, benzín už nebude môcť dosiahnuť palivový kohútik v nádržiach, ktoré sú ploché dole. Zvyčajne sú zariadenia AS-Motor vybavené rezervou paliva, ktorá umožňuje bezpečnú jazdu zo svahu a doplňovanie paliva.

Pri tankovaní musí byť kosačka na rovnom povrchu. Ďalej musí motor adekvátne vychladnúť, aby sa rozliate palivo nemohlo samovoľne vznietiť. V návode na použitie je uvedené, ako dlho trvá vychladnutie motora. Pretože v nádrži môže dôjsť k nadmernému tlaku, musí sa uzáver nádrže otvárať pomaly a opatrne. Mechanické brzdy, ktoré fungujú v prípade zlyhania motora, sú dôležitými bezpečnostnými prvkami, najmä u pojazdných kosačiek.

 

Návod na obsluhu zariadenia obsahuje okrem týchto tipov aj veľa užitočných informácií. Tieto informácie sú prístupné na www.as-motor.com. Okrem toho môžete sledovať videá o bezpečnosti výrobkov na kanáli YouTube  spoločnosti AS-Motor.

 

Tesniaci prostriedok na pneumatiky AS-Motor: Koste bez defektov

Defekt pneumatiky pri frustrujúcom kosení vedie k strate času. Spoločnosť AS-Motor teraz ponúka riešenie s tesniacim prostriedkom na pneumatiky „Flat-Stop“, ktorý utesňuje defekty skôr, ako si obsluha všimne. Tento ekologicky nezávadný výrobok nemá dátum spotreby a je dodávaný s nemrznúcou a koróznou ochranou.

 

Používanie tesniaceho prostriedku na pneumatiky AS-Motor je celkom jednoduché: Z pneumatiky alebo duše nechajte vyjsť vzduch a naplňte ventil „Flat-Stop“ tesniacim prostriedkom. To je všetko. Výrobok má neobmedzenú dobu použiteľnosti a nelepí sa a nezhlukuje sa. Po naplnení sa kvapalina otáča spolu s pneumatikou. Ak dôjde k prepichnutiu do priemeru 15 milimetrov – od predmetov, ako sú tŕne, konáre alebo nechty – punkcia sa utesní sama. Tlak vzduchu núti milióny kevlarových vlákien suspendovaných v propylénglykole do otvoru a utesňuje prepichnutie v priebehu dvoch až troch otáčok kolesa. Stane sa to tak rýchlo, že nedôjde prakticky k žiadnej strate tlaku, čo vo väčšine prípadov spôsobí, že si obsluha neuvedomí, že došlo k prepichnutiu pneumatiky.

 

Vhodný pre všetky typy pneumatík

Systém „Flat-Stop“ je vhodný pre všetky pneumatiky pre poľnohospodárske a lesné vozidlá, ktoré nepresahujú rýchlosť 80 kilometrov za hodinu. Je najmenej 90% účinný na dezén bezdušových pneumatík a najmenej 75% účinný na rúrkové pneumatiky. Nemrznúca zložka zabraňuje zamrznutiu tmelu pri nízkych teplotách a ochrana proti korózii chráni ráfik.

Výrobok je možné zakúpiť u autorizovaných predajcov vo fľaši s objemom 950 mililitrov – dostatočnou na utesnenie zadnej pneumatiky jazdnej sekačky AS-Motor Sherpa – alebo v 20-litrovom kontajneri. Informácie o tom, koľko musia byť prostriedky na ochranu proti defektu naplnené na jednu pneumatiku, sú uvedené na webovej stránke spoločnosti AS-Motor v časti Výrobky / Príslušenstvo. Vďaka funkcii „Flat-Stop“ sa vyhnite postupnej strate tlaku, plochým pneumatikám a odstávkam v ďalších rokoch.

 

Tvrdá realita: odpruženie sedačky na jazdou riadených kosačkách a traktoroch na trávu

Kúrenie, bedrová opierka, nastaviteľné bočné podložky, masážna funkcia a zabudované vetranie – za posledných 20 rokov došlo v technológii autosedačiek k mnohým zmenám. Zisk v pohodlí sedenia je spočiatku neviditeľný, ale je viditeľný po 300 kilometroch jazdy. Mobilita namiesto tuhosti, uvoľnenosť namiesto napätia a predovšetkým sviežosť namiesto apatizmu. Rozdiel stále poznajú najmä starší medzi nami, a to vďaka sedadlám VW Golf II a Opel Kadett.

Pohodlie sedenia sa dostalo aj do poľnohospodárskeho sektoru. Moderné a ťažné traktory dnes štandardne poskytujú vysoký komfort sedenia. Špičkové modely zaujmú plne nastaviteľným 3D vzduchovým pružením.

Pohodlie sedenia je dôležitým, ak nie kľúčovým faktorom pre výkon, efektívnosť a pohodu obsluhy stroja.

Čo však s pohodlím sedenia na pojazdných kosačkách? Čo môže dnes zamestnanec v údržbe mestskej zelene očakávať z hľadiska komfortu sedenia?

Minimálnym štandardom po roky je čalúnené sedadlo so špirálovými pružinami pod ním. Sedadlo je namontované na ráme, ktorý je vpredu otočný a zozadu spočíva na jednoduchých vinutých pružinách. Podľa sily pruženia a zdvihu sedadla vyrovnáva sedadlo nerovný terén kývavým pohybom. Pružiny absorbujú silu deformáciou, ale aj rýchlym uvoľnením. Nevýhodou tohto systému je, že sa neznižuje absorbovaná energia pružín a sedadlo sa hojdá hore a dole, podobne ako v prípade „gumenej gule“. Pre pohodlie vodiča to znamená, že špičkové zaťaženie, najmä chrbtice, je jemnejšie alebo zmenšené, ale „hojdanie“ môže byť tiež nepríjemné.

Rovnaké účinky má aj druhé najbežnejšie zavesenie sedadiel na kosačkách – stará dobrá listová pružina. Na zakrivených listových pružinách je namontované sedadlo. V dôsledku deformácie kovu sedadlo pruží hore a dole, bez výrazného tlmenia. Jedinou výhodou použitia listových pružín je, že tvrdosť pružiny sa dá nastaviť zmenou bodu dotyku (dĺžka listovej pružiny).

 

Citeľné zlepšenie komfortu poskytujú pakety pružín sedadiel, ktoré majú okrem čistého pruženia aj tlmiace prvky. Pružina absorbuje náraz a tlmič znižuje vibrácie znížením energie nárazu. Plynové tlmiče tlaku sa v dnešnej dobe používajú hlavne v moderných závesoch sedadiel profesionálnych pojazdných kosačiek. Funkčný princíp je jednoduchý, ale efektívny. Piestna tyč posúva piest v priestore naplnenom olejom. Ak piest stlačí olej, môže uniknúť iba malými otvormi v pieste. Odpor proti prúdeniu vytlačenej kvapaliny poskytuje tlmiacu silu na piestnu tyč. Tým sa zabráni nežiaducemu dozvuku a vodič sa bude cítiť pohodlnejšie.

Aj dnes nie všetci výrobcovia profesionálnych kosačiek s pojazdom ponúkajú štandardne vysoko kvalitné odpruženie sedadla. Často je potrebné ich dokúpiť ako príslušenstvo. Talentovaní hobby mechanici využívajú aj rozsiahlu internetovú ponuku jarných balíčkov z poľnohospodárskeho sektoru.

 

Standard seat suspension (AS-Motor)

Conclusion

V porovnaní s modernými traktormi poskytujú jazdou riadené kosačky vodičovi len veľmi sparťanský komfort sedenia. O to dôležitejšie je to pri kúpe komerčne používanej pojazdovej kosačky, aby ste zaistili maximálny komfort sedenia. K dispozícii sú moderné odpruženia sedadiel, aj keď bohužiaľ nie vždy ako štandardné. Doprajte sebe alebo svojim zamestnancom tento cenovo dostupný luxus; poďakujú sa Vám za to.

Príklad vysoko kvalitného pružinového sedadla sedadla kosačky s plynovým tlmičom, firma AS Motor Germany, kosačka na trávu AS 940 Sherpa 4WD:

Technické parametre:

  • Obzvlášť nízka celková výška pre nízke ťažisko (vhodnosť kosačky pre svahy)
  • Nastaviteľná hmotnosť vodiča od 55 do 120 kg
  • Nastavenie displeja so stupnicou
  • Dvojité špirálové pružiny
  • Postupné pozastavenie
  • Koncové dorazy z elastoméru
  • Ložiskové puzdrá odolné voči nečistotám a prachu
  • Integrovaný mechanický bezpečnostný vypínač čepele
  • Dizajn so zníženou hmotnosťou

Adjusting lever seat suspension of AS 1040 Yak 4WD

Vinutá pružina štandardného zavesenia sedadla (AS-Motor)

Jedna kosačka pre všetky úlohy - hľadanie univerzálnej kosačky

Jedna kosačka pre všetky úlohy kosenia. Kosačka ktorá vie: „dať mlieko, vlnu, vajcia a mäso spolu s perím a kožou“!

Ráno trávniky v meste so špičkovým výsledkom kosenia; po tomto rýchlom kosení kosenie na rozkvitnutej kvetinovej lúke bez upchatia stroja. Popoludní kosenie svahov pozdĺž prístupovej cesty – treba počítať s ľahkou manipuláciou so strojom v 35-stupňovom stúpaní – a nakoniec kosenie prístupovej cesty bez odpadkov a cudzích predmetov pre stroj nie je žiadny problém. Musí byť zaručená maximálna bezpečnosť obsluhy a absolútna bezpečnosť okoloidúcich proti vymrštenej posekanej trávy a kameňov.

Bolo by skvelé mať takýto stroj vo výbave. Pri návrhu kosačky bohužiaľ technik čelí konkurenčným a protichodným výzvam. Poďme sa rýchlo pozrieť na to, čo musí brať do úvahy pri navrhovaní kosačky.

 

The lawn mower

Kosačka na trávu musí sekať trávu čisto, zhromažďovať všetko a podľa smernice o strojových zariadeniach nesmie byť príliš hlasná. Pre čistý rez vyžaduje čepeľ vysokú rýchlosť; u kosačiek je nominálna rýchlosť 2 800 ot./min. Pri šírke čepele 53 cm to vedie k rýchlosti na konci čepele 78 m / s alebo 280 km / h. Vysoký list vytvára prúdenie vzduchu, ktoré čistým spôsobom zhromažďuje trávu. Tento efekt zvyšuje špeciálny tvar kukly, ktorý sa rozširuje smerom k vyhadzovaciemu portálu.

Teraz ku konkurenčným konfliktom. Čím je čepeľ rýchlejšia, tým je rez čistejší. Výsledný hluk vetra bohužiaľ dramaticky zvyšuje objem kosačky. Smernica o strojových zariadeniach poskytuje výrobcom presné špecifikácie toho, aký hlasný môže byť stroj. Vedeli ste, že väčšina hluku kosačky nevychádza z motora, ale z rotujúceho noža? Podobná situácia je to aj so zbieraním. Čím viac vetra generujeme, tým lepšie stroj zbiera. Čím viac vetra však generujeme, tým je stroj hlasnejší a motor potrebuje viac energie. Nápadným efektom je potom nižšia rezná sila kosačky na hrubých alebo vyšších trávnikoch. Takže teraz musí dizajnér nájsť optimálnu rovnováhu všetkých týchto faktorov.

 

Kosačka na vysokú trávu

Kosačka na vysokú trávu si musí poradiť s vysokou trávou. Na rozdiel od kosačky na trávu potrebuje vyššiu reznú silu na čepeľ. Toto je ľahké dosiahnuť pomocou výkonnejších motorov, ale stojí to viac peňazí. Je to trochu zložitejšie, ak chcete dosiahnuť vysoký kosiaci výkon s lacnejšími motormi na kosenie trávnikov. Na dosiahnutie tohto cieľa používa dizajnér princíp všeobecne známy ako „redukcia“. To znamená napríklad to, že motor beží pri 3 600 ot./min, ale čepeľ iba pri 1 800 ot./min. Tým sa zvyšuje krútiaci moment, teda sila pôsobiaca na nôž.

Dizajn kapoty kosenia obsahuje aj špeciálne prvky. Vysoká tráva musí byť schopná nerušene dosiahnuť na čepeľ. Nesmie sa príliš tlačiť, inak by sa nemohla čepeľou čisto odrezať. Tam, kde veľa trávy vojde, musí veľa trávy aj ísť von. Kosačka na vysokú trávu musí byť schopná zvládnuť veľa „materiálu“. Z tohto dôvodu má obyčajne jednoduché bočné výhadzovanie, alebo ešte lepšie, sofistikované zadné výhadzovanie s uzavretou kapotou kosenia. Výhodou uzavretého krytu kosenia je, že pokosená tráva zostáva o niečo dlhšie v kosacej komore a môže byť jemnejšie mulčovaná čepeľou. Za žiadnych okolností by sa žací mechanizmus nemal blokovať a nemali by sa dostávať cudzie predmety do predného otvoru a dozadu. Nie je ľahké vyriešiť tento problém v súlade so špecifikáciami testu CE. Uzavretá kapota kosačky ponúkajú vyššiu úroveň bezpečnosti ako kosačky s bočným výhadzovaním.

 

Svahová kosačka

Pokiaľ ide o vhodnosť kosačky na svahy, ako prvé sa počíta s motorom. Základnou výzvou je tu mazanie piestu dostatočným množstvom oleja. Dnes sa používajú hlavne štvortaktné motory. Všetky tieto motory majú olejovú vaňu v najnižšom bode. Z tohto zásobníka oleja vrhá kľukový hriadeľ olej na pohyblivé časti, alebo ho olejové čerpadlo dopravuje do mazacích miest. Ak štvortaktný motor príde do svahu v strmom svahu, olej beží na jednej strane motora. Môže sa stať, že na vstupe olejového čerpadla alebo kľukového hriadeľa už nie je žiadny olej. Po určitom čase môže dôjsť k zaseknutiu obávaného piestu, čo je prakticky úplná strata motora.

Nerobte si starosti – dnes existujú štvortaktné motory s olejovými čerpadlami vhodné na svahy. Zvláštnosťou je dvojtaktný motor. Dnes sa používa hlavne v ručne vedených zariadeniach, ako sú reťazové píly a krovinorezy. Dôvodom je to, že jeho olej na mazanie motora je obsiahnutý v palivovej zmesi (dvojtaktná zmes). Bez ohľadu na to, v ktorej polohe je stroj držaný, mazanie motora je zaručené. Pokiaľ ide o kosačky na trávu a vysokú trávu, AS-Motor je dnes jediným výrobcom dvojtaktných motorov. Výhodou tohto motora je absolútna bezpečnosť proti poškodeniu motora na svahoch a zároveň jeho nízka hmotnosť. To umožňuje vyrábať stroje vhodné pre sklon s vynikajúcim pomerom hmotnosti k výkonu. Najmä na strmých svahoch má každý kilogram hmotnosti navyše negatívny vplyv.

Na zníženie škodlivých výfukových plynov AS-Motor znížil pomer miešania paliva na 1: 100. To zodpovedá o 50% menej oleja v porovnaní s dnešnými dvojtaktnými motorovými pílami a dvojtaktnými krovinorezmi. Prídavný katalyzátor na dvojtaktnom motore AS redukuje zvyšné zvyšky oleja a nespálené palivo. Vo všetkých dvojtaktných motoroch sa môžu používať ekologické a zdraviu neškodné alkalické palivá.

 

Ochrana pred poškodením čepele noža cudzími predmetmi

V dnešnej dobe sú väčšinou stroje na kosenie trávnikov alebo vysokej trávy kosacie alebo cepové kosačky. Špeciálne formy ako vretenové, lúčové, rotačné alebo diskové žacie stroje sa používajú hlavne na golfových ihriskách alebo v poľnohospodárstve.

Kosačka s kosákom, napríklad bežná kosačka na trávu, používa rýchlo sa otáčajúci nôž na zvislom hriadeli. Technicky je to implementácia pomerne jednoduchá. Čo sa však stane, ak tento kotúč zasiahne tvrdý alebo nepohyblivý cudzí predmet. Veľmi jednoduché – náhle sa zastaví. Podľa Isaaca Newtona sa energia nikdy nestratí. Kam teda smeruje kinetická energia? Napríklad v ohnutom čepeli, zlomenom kľukovom hriadeli alebo odtrhnutom vetráku v motore.

Dobré rotačné kosačky majú niektoré technické vlastnosti, ktoré chránia pred drahým poškodením motora.

Zariadenia na ochranu motora:

  • Tretie ložisko kľukového hriadeľa pre priamo poháňané nože (napr. Kosačky na trávu, kosačky na vysokú trávu): znižuje silu pôsobiacu na kľukový hriadeľ v prípade kolízie
  • Klzná spojka na nosiči noža: Nôž nie je pevne spojený s motorom, ale v prípade kolízie môže „prekĺznuť“.
  • Oddelenie motora od čepele spojkou čepele a pásu: Pás neprenáša pri náraze na čepeľ alebo aspoň zmierňuje silu
  • Stabilné ložiská čepele: Čepeľ je oddelená od motora a je uložená na veľkej pevnej základni vybavenej niekoľkými guľkovými ložiskami.

Všetky tieto preventívne opatrenia vo väčšine prípadov zabraňujú nákladnému poškodeniu motora. Bohužiaľ však ani tu nie je 100% záruka. To sú limity fyziky.

 

Robustnou špeciálnou formou je cepová kosačka

Cepová kosačka má na rozdiel od kosačiek s kosákom vodorovný hriadeľ (rotor), ku ktorému sú kyvadlovo voľne pripevnené cepy rôznych tvarov. Rotor sa otáča vysokou rýchlosťou cca. 3 000 ot./min. Ak tieto cepy narazia na cudzí predmet, môžu sa zložiť – rozhodujúca výhoda. Cepové kosačky  sú preto využívané hlavne obcami, stavebnými dvormi, úradmi pre stavbu ciest a poskytovateľmi služieb. Potrebujú túto prevádzkovú bezpečnosť pri práci v neznámych oblastiach. Cepové kosačky navyše produkujú veľmi rovnomerný rezný vzor a majú až o 30% väčší plošný výkon ako porovnateľné kosačky so širokou kosačkou.

Teraz ste videli, aké ťažké môže byť zostavenie dokonalej univerzálnej kosačky. Musíme vám, bohužiaľ, povedať, že sme na to sami zatiaľ neprišli a ani neveríme, že existuje. Možno vám tu uvedené informácie a vysvetlenia pomôžu pri hľadaní dobrej kosačky. Veľa štastia!

Moderné mulčovacie kosačky - prázdny marketingový prísľub alebo skutočne dobré stroje?

V posledných rokoch prišlo na trh veľké množstvo takzvaných „nových“ mulčovacích kosačiek. Okamžite ich spoznáte podľa chýbajúcich zberných tašiek a okrúhleho, uzavretého tvaru kukly.

Ako revolučný nový vývoj tieto stroje intenzívne inzeruje každý výrobca. Hovorí sa o „intenzívnom mulčovaní“, „drobnomelení“ a dokonca „rozdrobení“ trávnika.

Sú tieto kosačky skutočne také nové a také dobré ako ich marketingové prísľuby?

 

Po prvé, fakty a čísla:

  • Podľa Wikipédie sa mulčovaním rozumie kosenie so súčasným drvením pokoseného materiálu a pokrytie pôdy čerstvými organickými materiálmi.
  • Mulčovanie nie je nový vynález, ale metóda kosenia, ktorá sa už dlho používa v poľnohospodárstve a záhradníctve. Dlhodobo sa používajú rôzne typy žacích systémov
  • Už niekoľko desaťročí majú kosačky na trávu takzvané „mulčovacie vložky“ alebo „mulčovacie súpravy“, ktoré sú vložené do krytu kosenia a nahradzujú zberný vak.

Mulčovacie kosačky teda nie sú také nové ako inzerované. Ale je to pravda: nová generácia mulčovacích kosačiek má oveľa čistejšie rezanie ako staršie modely. Sú tiež podstatne lepšie ako kombinované kosačky s mulčovacou vložkou.

 

Technický pokrok je výsledkom novej kombinácie nasledujúcich komponentov

  • Mulčovacie kosačky majú úplne okrúhlu kapotu (tiež nazývanú mulčovací zvon) bez hrán, rohov alebo vyhadzovacích kanálov.
  • V kruhovom tvare mulčovacieho zvona môže rotujúca čepeľ (približne 2 800 až 3 100 otáčok za minútu) vytvoriť kruhový prúd vzduchu
  • Dlhá pokosená tráva sa istý čas víri prúdom vzduchu
  • Počas krúženia trávnatých odrezkov môže špeciálny mulčovací nôž s niekoľkými reznými hranami umiestnenými v rôznych výškach noža trávne nože rozrezať ďalej a jemnejšie
  • Keď sú častice trávy veľmi malé a ponúkajú prúdu vzduchu malú kontaktnú plochu, padajú späť na povrch trávnika
  • Zadná hrana mulčovacieho zvonu alebo špeciálne namontovaný priečny rez v zadnej časti kosačky potom jemné častice mulča „oprášia“ na zostávajúci trávnik. Čistý rez je hotový, bez zbernej tašky

Mulčovacie kosačky sú preto dômyselnou kombináciou plošiny kosačky, prúdenia vzduchu a tvaru čepele

 

Ak chcete zobraziť toto video, akceptujte súbory cookie z externých médií
Youtube Video Thumbnail

Kvalitné mulčovacie kosačky by mali mať pre optimálny rezný vzor tieto prvky:

  • Hlboký, kruhový mulčovací zvon: Môže sa vyvíjať neustále prúdenie vzduchu a je možné zhromaždiť veľa odrezkov
  • Silné prúdenie vzduchu v mulčovacom zvone: cez extra vzduchové krídla alebo vysoký, zahnutý, skosený tvar čepele
  • Čepele s niekoľkými reznými hranami: bežné sú až tri rezné hrany
  • Pestré rezné hrany: Dobré čepele rozdeľujú rezné hrany vo výške 30 až 40 mm a sú tak rezané v niekoľkých úrovniach v mulčovacom zvone
  • Mulčované odrezky sa zahrabávajú na trávnik: priečka alebo podobný prvok rozdeľuje zvyšné steblá trávy a spôsobuje padanie častíc na dno trávnika.

Výhody mulčovacej kosačky

Každý, kto si kúpil dobrú mulčovaciu kosačku, bude pri prvom použití skutočne ohromený. Jednoducho „koste“ trávniky bez zastavenia. Žiadny nepríjemný proces vyprázdňovania odrezkov na kompost alebo príves. 30% úspora na hnojivách a čo je najdôležitejšie: skutočne čistý a rovnomerný rez, ako to bolo kedysi pri zbernej kosačke na trávu.

Zostáva iba jedna otázka: Čo urobíte s tým o 25% viac času, ktorý máte v porovnaní s kosením pomocou záchytného vaku? Asi najlepšie je urobiť niečo užitočné.

Ak chcete zobraziť toto video, akceptujte súbory cookie z externých médií
Youtube Video Thumbnail